FANDOM

Kamienie są miarą mocy jaką posiada nosząca je osoba (nazywana Krwawym). "Standardowych" Kamieni jest trzynaście, od Białego do Czarnego, a im ciemniejszy Kamień, tym większa moc. Kamienie dzielą się na Jaśniejsze i Ciemniejsze, a rozgranicza je Opal, który może być jednym i drugim. Jego ciemna forma jest także nazywana Krwawym Opalem. Kamienie są także rezerwuarem mocy Krwawego, który nie byłby w stanie przetrzymywać pełnej siły w swoim ciele. Nie wszyscy Krwawi mają wystarczającą siłę psychiczną aby nosić Kamienie, aczkolwiek mogą oni używać podstawowego Fachu - tak dzieje się ze złamanymi Krwawymi lub dziećmi Krwawych i Plebejuszy. Składając Ofiarę Ciemności, można uzyskać Kamień o trzy poziomy niższy od nadanego na Ceremonii Przyrodzonego Prawa. Przykład: Biały może obniżyć się do Różowego.

Ranga Kamieni Edytuj

  • Biały
  • Żółty
  • Oko Tygrysa
  • Różowy
  • Letnie Niebo
  • Purpurowy Zmierzch
  • Opal
  • Zielony
  • Szafir
  • Czerwony
  • Szary
  • Szaroczarny
  • Czarny

Specjalne Kamienie Edytuj

  • Hebanowy był najciemniejszym Kamieniem w historii Krwawych. Został ofiarowany Jaenelle Angelline podczas składania Ofiary Ciemności, zmieniło się w go sześć z trzynastu Czarnych podarowanych jej przez Lorna jako Kamienie z Przyrodzonego Prawa. Został rozbity podczas Burzy Czarownicy.

  • Świt Zmierzchu była Kamieniem jedynym w swoim rodzaju. Został ofiarowany Jaenelle Angelline jako odpowiedź na jej marzenia od "niezwykle zwykłym życiu". Na ogół przypominał Różowy, aczkolwiek jego moc zmieniała się w zależności od potrzeby. W najciemniejszym momencie przypominał Czerwony z nitkami Szarego, Szaroczarnego i Czarnego. Po śmierci Jaenelle, Kamień zniknął wraz z nią. Został później podarowany Jaenelle Saetien - córce Daemona i Surreal, którzy marzyli o dziecku "takim jak Jaenelle, ale bez krzywd, które doświadczyła".

Nabycie Kamienia Edytuj

Nie każdy ma wystarczająco siły psychicznej aby nosić Kamienie. Ci, którzy są, przechodzą przez Ceremonię Przyrodzonego Prawa, która jest swego rodzaju określeniem siły Krwawego. Drugi Kamień, osoba uzyskuje poprzez Ofiarę dla Ciemności, składaną po osiągnięciu pełnoletności, i może obniżyć się o trzy poziomy. Siła Kamienia, zależy od siły psychicznej Krwawego. Jeśli jest on psychicznie niestabilny, na przykład po traumatycznych przeżyciach, nie może rozwinąć swojej pełnej mocy i może skończyć z Kamieniem z Przyrodzonego Prawa[1]. Ofiarę składa się raz w życiu i nie ma możliwości jej powtórzenia. Ci, którzy nie uzyskali Kamienia na Ceremonii Przyrodzonego Prawa, także mogą przystąpić do Ofiary Ciemności, jednak mogą uzyskać najwyżej Żółty.

PrzypisyEdytuj

  1. Tak stało się chociażby z Jaredem Blaedem

Więcej z Fandomu

Losowa wiki